Niall Horan

onediirectionstoryys.blogg.se

2012-12-12
14:56:59

Heart attack del 1
Bild 1: One Direction. Bild 2: Starbucks.
Bild 3: När hon gråter. Bild 3 Chelsea.
 
 
Chelsea perspektiv.
 
 
Jag vaknade av mina föräldrar bråkade som vanligt. Dom gör det ofta nyförtiden. Jag gick upp och tog en lång varm dusch. När jag klév ut från duschen så kom de kalla luften genom min kropp jag började att rysa. Jag valde att ha tajta svarta jeans och en blå topp. Jag gick ner till köket och gick och kollade om vi hade nåt gott att äta som frukost. Det fanns nästan ingeting så jag tog bara et glas mjölk. Jag gick till hallen tog på mig min skinnjacka och mina svarta Converse och gick ut genom dörren. Jag såg att bussen hade redan kommit så jag började springa till den och jag hade tur för jag kom i sista sekunden. Jag gick in i bussen och alla hälsade som om dom var mina bästisar och det började så när min storebror Louis kom med i det där bandet som heter One Direction jag var så trött på det. Jag såg att min bästis April satt längst bak på bussen. Så jag gick och satte mig brevid henne.
-Heej!!, sa hon och kramde mig
-Heej hur mår du?, sa jag och kramde tillbaka.
- Bra själv da?, frågade hon.
-Bra, sa jag bara och tog upp min mobil och började lyssna på musik. April tog ena hörluran och började också lyssna.
När vi var framme så såg jag det jag brukar se varje morgon. Dom populära var vid ett skåp och snackade skit högt medans töntarna var utanför klassrummet och väntade tills det skulle öppna.
Jag och April gick mot våra skåp och kollade på schemat. Vår första lektion var matte. FAAN!!! jag som hatar matte jag suckade för mig själv och tog ut matteboken och började gå mot mitt klassrum. När jag kom fram så såg jag att exakt kom vår lärare Mrs,Jonsson gående mot klassrummet så jag skyndade mig lite. Hon öppnade klassrummet och alla började gå in till klassrumet. Jag hörde att min mobil började vibbrrera så jag gick och satte mig längst back i klassrummet så att jag kunde se vem det var ifrån.
När Mrs.Johnson började prata då tog jag fram mobilen och kollade vem det var från? När jag såg vem det var ifrån blev jag lite chockad det var från Louis konstigt han brukar bara SMS mig när det är nåt viktigt så jag öppnade smset.
''Tjena lilsyrran, Hur mår du?vi kommer ha skit kul när du kommer/Louis''Stog det.
Jag fattade inte vad han menar? vadå ha kul när jag kommer till han? Ska jag åka till han eller vadå?
Jag blev avbruten när min fröken ropade mitt namn.
-Chelsea, hör du vad jag säger?
- vaa.. ehm.. vad sa du?, frågade jag henne.
- Chelsea du måste skärpa dig, sa hon med en sträng ton.
-Jag orkar inte lyssna bye bye jag drar, sa jag och tog mina saker från bordet och ställde mig upp och gick ut när jag kom till dörren vände jag mig om och vinkade och gick ut.
Jag orkade inte va kvar i skolan så jag gick direkt hem. När jag kom hem ropade jag 
- HALLÅÅ!!!
Inget svar som vanligt jag suckade och skulle precis gå upp till mitt rum när jag såg massor av papper på bordet. jag gick och kollade och det var räkningar. Det stog att dom inte hade betalat hyran på 5 månader och att om dom hade 3 månader på sig att betala den. Om inte dom gjorde det så var dom tvungen att lämna huset. Jag kände att en tår rann ner från min kind. Jag torkade snabbt bort den och började springa till mitt rum och slängde mig i sängen. Jga tog upp min mobil och började ringa Louis.
-Hallåå det är Louis, sa personen i andra ändan.
-Louis va..., han jag bara säga innan personen i andra ändan avbröt mig.
- HAHAH, du trodde säkert att det var jag Louis men det är telefonsvararen sorry men jag kan inte svara på ditt telefon samtal så ring lite senare bye, sa den och sen hörde jag att det började pipa.
-AAAHHH, skrek jag och tog kudden och täckte hella ansiktet me den. Jag orkade inte hålla upp ögonen mer så jag somnade. Jag vaknade och kollade på klockan den var 17:00  jag blev sugen på en milkshake så jag ställde mig upp och gick till toaletten och kollade på mig själv. Jag såg hemsk ut mascaran var utklädd över hella mitt FACE. Jag tvättade bort det och satte på nya drag av mascaran och borstade genom mitt hår. Det såg fortfarande fruktansvärt så jag satte upp den i en hästsvans.Så mycket bättre tänkte jag. Jag tog min svarta handväska och lämnade mina nycklar,mobil och lite pengar. Jag gick ut genom dörren och bestämmde mig för att gå till Starbucks.För det tar bara 7-8 min. När jag kom fram gick jag in och beställde en jordgubbs milkshake. Jag tog med den hem. När jag kom hem så såg jag att mamma och pappa satt i köket. Jag gick fram till dom och såg att mamma hade röda ögon så det betyder att hon hade gråtit.
-Mamma vad har hänt?, frågade jag
-berätta du Troy jag klara inte det, sa mamma snyftande.
- joo det är så här att jag har fått sparken och vår ekonomi har börjat att sjunka så...., sa pappa.
-Såå vad?, frågade jag.
-Du måste åka och bo med Louis ett tag i London, sa han då började mamma storgråta. det snurrade runt i mitt huved hella tiden skulle jag flytta? då märkte jag att en tår fall ner från min kind.
Jag sprang upp till mitt rum och började storgråta. Jag kunde inte flytta det fick bara inte hända. Jag kunde bara inte lämna April här och Louis bodde inte han med sitt band 5 killar och jag den ända tjejen. jag ringde Louis på engång.
-its Louis, sa en röst jag inte kände igen.
-HARRY!!! GE MIG MIN MOBIIIL, hörde att louis skrek i bakruden.
- Hallåå vem är det?, sa Louis
-Louis det är jag Chelsea, sa jag
- vad vill du, sa han
- Louis jag vill inte flytta,sa jag och började gråta igen
-Sorry syrran men jag kan inte göra nåt åt det och plus så kommer vi ha skit kul här med grabbarna,sa han 
-Juste killarna,sa jag och suckade för mig själv
-Chelsea jag måste gå vi ses på Fredag, sa han och la på.
Vadå fredag? åkte jag på fredag? men det är ju tidag då har jag ju bara 3 dagar kvar.
Kommentarer:

skittttt bra!!!!!!!!

Svar: tack!!
Nickoll

2012-12-14 @ 15:37:19
#2: Ida

En bra story, men du skulle kunna satsa lite mer påvälskrivet, då blir helheten bättre, te.x Jag vaknade av mina föräldrar bråkade som vanligt ( = jag vaknade av att mina föräldrar bråkade som vanligt), från duschen så kom de kalla luften genom min kropp jag började att rysa. ( när jag klev ut ur duschen ryste jag till av den kalla luften), När jag kom fram så såg jag att exakt kom vår lärare Mrs,Jonsson gående ( Precis när jag hann fram till klassrummet såg jag Mrs Johansson komma gående längst korridoren) O.S.V, men jag tycker annars att berättelsen är bra, och tycker att det är en intressant synvinkel att titta på 1D kändisskap från en familjemedlems vinkel, och det är riktigt roligt att läsa dina "noveller" ( en novell är kortare men, man kan ju kalla ett kap. för en novell) Men övning ger färdighet! Jag är också intresserad av att skriva, och ska inte komma och säga att jag är bättre eller nåt, för jag årkar inte skriva en novell blogg, och jag lyfter hatten åt dig att du gör det överhuvudtaget! Men min feedback var väll bara sådant som man märker som läsare, kul blogg annars:)

Svar: Tack för rådet
Nickoll

2012-12-31 @ 12:28:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: